Normativa interna del Club

1 INTRODUCCIÓ

1.1 Aquest reglament pretén servir de punt de referència en el comportament general de qualsevol persona vinculada d’una o altra forma al Club Athlètic Silenc.

1.2 Aquestes normes representen l’esperit que ha de regir el nostre Club, així com l’actitud i educació que han de mostrar els i les esportistes, entrenadors/es, equip directiu i qualsevol persona del Club en tot moment.

1.3 L’àmbit d’aquestes normes es limita a les activitats relacionades directament amb el funcionament habitual del Club, és a dir, entrenaments, partits o qualsevol altra activitat programada per aquest Club.

2. ELS i LES ESPORTISTES (o usuaris)

2.1 Tots els usuaris són socis del Club, però quan són menors d’edat la titularitat de soci recaurà en el pare, mare o tutor per tal d’exercir els seus drets (vot, participació,..).

2.2 Quan es demana algun tipus de documentació els usuaris han de respectar les dates d’entrega.

2.3 Des del moment que entren al Club tenen dret a la més completa formació esportiva i humana que se’ls pugui donar.

2.4 La seva conducta ha de ser sempre respectuosa cap als seus companys/es, cos tècnic, contraris, públic, àrbitres, Junta Directiva, o qualsevol altra persona.

2.5 L’assistència i puntualitat als festivals, partits i entrenaments és obligatòria, i les absències han de ser notificades als entrenadors/es. Si no és així, s’avisarà als pares. Per això, tots els usuaris tindran el telèfon de l’entrenador/a. Es considerarà una falta greu l’absència injustificada.

2.6 Durant els entrenaments, partits i esdeveniments esportius no podran menjar, fumar, beure alcohol ni utilitzar el mòbil.

2.7 Són responsables de la conservació del material esportiu al que tenen dret i de les instal·lacions que utilitzen.

2.8 Si una destrossa no es notifica immediatament i el desperfecte “és descobert” més endavant, aleshores es repararà a càrrec de l’últim grup que hagi utilitzat la instal·lació o objecte espatllat.

2.9 En acabar l’entrenament, els usuaris han de deixar el material recollit, i la pista i els vestidors en condicions de ser utilitzats pels següents grups.

3. COS TÈCNIC (entrenadors i entrenadores)

3.1 Els entrenadors són els responsables docents del Club, i han de ser tractats amb el màxim respecte. Han d’exigir al Club l’atenció i els mitjans necessaris per

desenvolupar la seva tasca, però sempre dins d’uns marges raonables i en funció de les possibilitats i recursos del Club.

3.2 El Director Tècnic presentarà a final de temporada el balanç (resultats, objectius, classificacions, baixes, sancions, altres incidències…), i la

planificació de la propera temporada (equips, entrenadors, horaris d’entrenament i partits, estades, pre-temporada, objectius, …), per aprovació de la Junta.

3.3 L’equip tècnic té l’obligació de formar els i les esportistes de la millor manera que sàpiguen, seguint les pautes marcades pel Director Tècnic.

3.4 Hauran d’estar en possessió del títol d’entrenador o en fase d’obtenció, i fer un reciclatge constant, sota la supervisió del Director/a Tècnic/a. El Club ajudarà amb un percentatge, sempre que econòmicament sigui possible, a les despeses de formació d’entrenadors.

3.5 Els entrenadors i entrenadores han de ser puntuals i assistir a tots els entrenaments, partits i esdeveniments esportius necessaris per al desenvolupament del seu esport. Hauran de justificar la seva absència davant el Director/a Tècnic/a, i buscar un substitut o ajudant que estigui capacitat per desenvolupar la seva tasca de substitució.

3.6 Durant els entrenaments i partits no podran fumar, menjar, beure alcohol o utilitzar el mòbil.

3.7 És responsabilitat de l’entrenador/a que les pistes, vestidors i material utilitzat durant l’entrenament quedin endreçats.

3.8 Es obligació dels entrenadors i entrenadores tenir a disposició del Director Tècnic el dossier personalitzat del seu grup degudament actualitzat.

3.9. Es obligació de l’entrenador/a repartir o recollir els documents que faciliten la comunicació entre el Club, els i les esportistes i els pares, dins dels terminis establerts.

4. PARES/TUTORS/USUARIS MAJORS D’EDAT

4.1 És obligatori estar al corrent de pagament en les quotes. El cost del retorn d’un rebut va a càrrec de l’usuari o tutors. El pagament de la quota no implica el dret a jugar partits: aquest s’adquireix durant els entrenaments setmanals i segons criteri de l’equip tècnic.

4.2 Durant els partits o esdeveniments esportius s’hauran de seguir unes normes mínimes:

– Respecte per les normes de l’equip i les regles del joc o campionat, ajudant així als entrenadors i als àrbitres.

– Mantenir l’autocontrol per donar exemple als esportistes.

– No beure alcohol ni fumar, quan es participi directament amb alguna activitat vinculada amb partits (taula, delegat, …) o organització de l’esdeveniment esportiu.

– Mantenir les instal·lacions netes, no llençar deixalles al terra (llaunes, papers, cigarretes,…)

4.3 És responsabilitat seva ajudar el seu fill/filla a mantenir el compromís adquirit amb l’equip d’anar als entrenaments, partits i altres actes del Club.

4.4 Han de col·laborar en el desenvolupament educatiu i esportiu que el Club intenta donar, inculcant valors com la cooperació, paciència, lleialtat, autocontrol, humilitat,solidaritat…., fonamentals dins de qualsevol relació social.

5. REGIM DISCIPLINARI

5.1. Serà competència de la Junta Directiva definir la gravetat de les faltes comeses després d’estudiar els fets i les possibles repercussions, servint les decisions preses com a precedent pera futures faltes.

5.2. Qualsevol falta ha de ser comunicada als responsables directes (entrenadors o directius) el més aviat possible, per tal de poder realitzar les investigacions

oportunes i presentar, si cal, recursos a les instàncies adients. Queda al marge de les nostres competències qualsevol mesura legal que prenguin parts implicades en els incidents més greus, però si la Junta Directiva, després d’estudiar el cas, creu que hi ha una justificació raonable de comportament, ajudarà dins les seves possibilitats a l’esportista, entrenador o soci implicats.

5.3. La Junta Directiva exigirà en qualsevol dels casos una disculpa formal en el moment de produir-se una falta, independentment de la seva gravetat. En el supòsit que la falta fos greu, serà requisit indispensable per seguir pertanyent al Club, dirigir-se per escrit a la persona afectada per tal de presentar-li les disculpes personalment.

5.4. Les sancions que imposi la Federació als i les esportistes, entrenadors/es o delegats/des per actuacions no correctes durant els partits les hauran de pagar els mateixos infractors/es. A criteri de la Junta Directiva, podrà eximir-se d’aquest pagament després de valorar el cas.

5.5. En tots els casos el Director/a Tècnic/a informarà sobre els aspectes a tenir en compte per prendre la decisió a seguir.

6. NOTA ADICIONAL

6.1 Tant esportistes, com entrenadors/res, directius i pares, mares o tutors representen el Club Athlètic Silenc en tot moment. Per tant, durant les actuacions relacionades amb la nostra entitat (entrenaments, partits, festivals, competicions…) s’haurà de mantenir el màxim respecte i educació.

6.2 El respecte per les persones és un principi cabdal del nostre Club.

6.3 No es toleraran actituds de menyspreu, prepotència, o intolerància de discriminació de cap mena.

6.4 No són permeses les gravacions d’àudio o vídeo sense el consentiment de les persones implicades. La revisió d’aquest Reglament es podrà fer a instàncies de qualsevol persona pertanyent al Club, i l’haurà d’aprovar la Junta Directiva i posteriorment l’Assemblea General.